Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vodní živel v ilustrovaném příběhu pro děti předškolního věku.
CILOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání významu vody v preprimárním vzdělá-vání a její potenciál pro rozvoj dětského vnímání a porozumění. Cílem je přiblížit dětem význam vody a její role v našem životě prostřednictvím autorské knihy s příběhem o kapce vody a ověřit tuto knihu v praxi. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zaměřuje na význam vody z ekologického hlediska, její spojitost s kulturami a uměním a začlenění tématu vody do Rámcového vzděláva-cího programu pro předškolní věk. Dále jsou v práci zkoumána vybraná literární díla pro děti, která se věnují tématu vody. Praktická část práce zahrnuje popis autorské knihy a navržené, realizované edukační aktivity spojené s ní, které mají rozšířit dětské znalosti o vodě a rozvinout jejich estetický pohled na tento živelný prvek. Práce je zaměřena na propojení teorie s praktickými výstupy a zkoumá efektivitu vzdělávacích metod v oblasti vnímání a porozumění vody ve vzděláva-cím procesu předškolních dětí.
Možnosti využití kinestetických výukových metod do plánu výchovy a péče v dětské skupině
Petrouová, Lenka ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na významnost využití kinestetických výukových metod do ročního plánu výchovy a péče v dětské skupině. Teoretická část se věnuje základní terminologii, vymezení stěžejních pojmů, jako je zdraví a jeho podpora v předškolním vzdělávání a charakteristiku dětských skupin jako specifické formy preprimárního vzdělávání. Následující kapitoly seznamují s věkovými zvláštnostmi předškolního věku s orientací na motoriku. Teoretickou část zavírá kapitola věnovaná kurikulu dětských skupin, představuje dokumenty, z kterých lze čerpat při tvorbě formálního kurikula, charakteristiku kinestetických výukových metod a význam pohybu pro pozitivní rozvoj dítěte. Kapitola pojednávající o pohybu a vymezující pojem kinestetika je pro celou práci stěžejní. Praktická výzkumná část ve svém úvodu reprezentuje cíle výzkumného šetření, popis metodologie, charakteristiku rozhovoru, výzkumné předpoklady a analýzu školního prostředí Dětské skupiny Sluníčko, kde byla celá práce realizována. Následuje představení mnou navržených pohybových aktivit s využitím kinestetických výukových metod a jejich zhodnocení formou reflexe. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jakou funkci dětských skupin rodiče oceňují, do jaké míry se děti aktivně podílejí na pohybových aktivitách a zda zapojování pohybových aktivit...
Interkulturní odlišnosti managementu v zařízeních péče o malé děti
Demyan, Nikolay ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu managementu vybraných organizací poskytujících péči o malé děti z hlediska interkulturních odlišností stylu a principů řízení jejich vedoucích pracovníků od majoritní společnosti. Analýza je založena primárně na pracích Geerta Hofstedeho a Roberta House, kteří odhalili sociologický fenomén kulturních dimenzí. Teoretická část práce je věnována rozboru současného legislativního rámce pro poskytování výchovy a vzdělávání předškolním dětem v České republice, postavení a role ředitele školy nebo neziskové organizace jako řídícího pracovníka. Zvláštní pozornost je věnována pojetí interkulturního managmentu jako specifické oblasti řízení lidí a jsou rozebrány základní teorie kulturních dimenzí Geerta Hofstedeho a Roberta House včetně zarámování celé situace do kontextu českého sociálního a kulturního prostředí. Praktická část je zaměřena na výzkum vybraných organizací poskytujících péči o malé děti. Vzhledem k omezenému počtu zařízení péče o malé děti v České republice s multikulturním pracovním kolektivem, ke zjištění interkulturních odlišností byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, a to rozbor případových studií pomocí polostrukturovaného interview s vedoucími pracovníky organizací poskytujících péči o malé děti. V praktické části jsou popsány strategie...
Bylinková zahrada a její propojení s environmentální výchovou v mateřské škole
BERANOVÁ, Iveta
Předmětem bakalářské práce na téma "Bylinková zahrada a její propojení s environmentální výchovou v mateřské škole" je uvedení a vymezení jednotlivých pojmů souvisejících s environmentální výchovou potřebných k návrhu a vytvoření programu na dané téma a jeho samotnou realizací. Teoretická část práce dále uvádí přehled legislativy v oblasti environmetální výchovy a vzdělávání s uvedením možných druhů bylinkových zahrad, jednotlivá specifika pěstování léčivých rostlin, jejich účinků a bezpečného užití z hlediska předškolního vzdělávání. Praktická část práce je složena z fází přípravy, realizace a evaluace výukového programu. Fáze přípravy a realizace programu obsahuje aktivity související s tématy zaměřenými na konkrétní druh byliny v mateřské škole. Poslední praktickou oblastí je fáze evaluace hodnotící úspěšnost v samotné praktické výuce a návrhy jejího zlepšení.
Edukační přínos poezie v preprimárním vzdělávání
TUREK, Petr
Záměrem bakalářské práce je prozkoumat a určit možná výchozí osobní kritéria pedagoga při výběru autorské poezie jakožto prostředku výchovy a vzdělávání se zaměřením na cílovou skupinu dětí předškolního věku na poli edukační reality institucionálního předškolního vzdělávání mateřské školy a poukázat na rozličné možnosti praktického využití poezie v této oblasti. Teoretická část definuje poezii v kontextu literární tvorby, její možnosti aplikace při práci s dětmi při zohlednění specifik dětského vnímání v rozmezí věkového spektra mateřské školy. Praktická část je tvořena jednotlivými ukázkami poezie pro děti za použití zdrojů vlastní tvorby. Tyto jsou analyzovány z pohledu Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání jakožto součásti přípravy pedagoga pro praktickou aplikaci - tvoření vzdělávací nabídky v rámci TVP s úmyslem dosažení cílů RVP PV v úrovni oblastní.
Role řemesla v předškolní výchově
Plachá, Pavlína ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Diplomová práce na téma Role řemeslem v předškolní výchově, je zaměřená zejména na prozkoumání dvou přístupů k rukodělným činnostem v mateřských školách - polytechnické výchovy a řemeslnému pojetí práce s materiálem. Cílem teoretické části je představit roli řemeslných činností v předškolním vzdělávání skrze jednotlivé kapitoly, které souvisí s následnou výzkumnou sondou. Řemeslné pojetí práce s materiálem je zde popsáno jako celistvý řemeslný proces, který není vyloženě technologickým, ani čistě uměleckým oborem a měli bychom ho tedy vnímat jako oblast, ve které se tyto obory prolínají. Praktická část se dále soustředí na samotnou výzkumnou sondu. Představuje cíle diplomové práce, výzkumné otázky a metody výzkumu. Práce má dva hlavní cíle: analyzovat zkoumané dokumenty a najít v nich v čem se liší jimi představované hodnoty a cíle daných přístupů; realizovat projekt v mateřské škole, který bude dále popsán a reflektován metodou reflexivní praxe. Závěr praktické části je věnován především shrnutí výsledů, ze kterých je znát, že mezi cíli zkoumaných přístupů k rukodělným činnostem v mateřských školách lze najít drobné, ale přesto nezanedbatelné rozdíly. Kromě využívání samotného pojmu řemeslo, jde zejména o důraz na rozvoj výtvarného myšlení a zaměření se na proces tvorby. Je zde také dokázáno, že v...
Podpora začínajících ředitelů mateřských škol od roku 1990 po současnost
Střechová, Jarmila ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Předkládaná diplomová práce podává informace o problematice podpory začínajícím ředitelům mateřských škol. Zabývá se proměnami této podpory v období od roku 1990 po současnost. Cílem diplomové práce je zjistit názory ředitelů škol preprimárního vzdělávání v Praze na podporu při jejich nástupu do funkce ze strany státu, zřizovatele, středního managementu, bývalého ředitele, ostatních kolegů a vzdělávacích institucí. Teoretická část diplomové práce představuje základní pojmy, které se týkají manažerských funkcí ředitele školy, jeho kompetencí a historického vývoje funkce ředitele mateřské školy v kontextu s podporou při jeho nástupu do funkce. Upozorňuje na nutnost vnější podpory ředitelů škol na jejich profesní dráze, a to především v období jejich začátků. Empirická část práce vychází ze studia odborné literatury a z výsledků dotazníkového šetření. Vyhodnocuje zkušenosti ředitelů v etapě začátků jejich kariéry ředitele. Hodnotí kvalitu pomoci, upozorňuje na chybějící články subvence. Autorka v diplomové práci navrhuje opatření, která by zkvalitnila úroveň podpory pro začínající ředitele mateřských škol. Úspěchem této práce by byla skutečnost, kdyby její závěry přispěly k dalšímu rozsáhlejšímu výzkumu, například ke srovnání podpory začínajících ředitelů mateřských škol v různých lokalitách a tím...
Získávání a výběr pedagogických pracovníků v mateřské škole
Sovová, Iva ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá personálními činnostmi získávání a výběr pracovníků. V teoretické části stručně vymezuje vývoj personální práce a charakterizuje jednotlivé personální činnosti. Dále se zaměřuje na získávání a výběr pracovníků. Podrobně popisuje kroky, které organizace provádí při získávání pracovníků od identifikace volného místa až po sestavení a zveřejnění nabídky zaměstnání. Uvádí hlavní metody výběru pracovníků a podrobně představuje metodu výběrového pohovoru. Charakterizuje faktory, které ovlivňují získávání a výběr pedagogických pracovníků pro preprimární vzdělávání. Do oblasti preprimárního vzdělávání se zaměřuje výzkumná část práce. Sleduje stávající stav získávání a výběru pedagogických pracovníků ve vybraných mateřských školách v Praze. Zjišťuje, jaké metody a postupy jsou při těchto personálních činnostech v praxi využívány, a zkoumá faktory, které je ovlivňují. Výsledky šetření ukazují, že získávání a výběr pedagogů jsou ve sledovaných školách prováděny na adekvátní úrovni. Školy je zajišťují vlastními silami a využívají k tomu kombinaci několika metod. Práce je využitelná jako východisko pro další zkoumání v oblasti personálních činností i jako metodická podpora pro zřizovatele nebo ředitele škol při získávání a výběru pracovníků.
Dostupnost zařízení předškolní péče v ČR
Lešetická, Zuzana ; Hulíková Tesárková, Klára (vedoucí práce) ; Kocourková, Jiřina (oponent)
Cílem předkládané práce je analyzovat a zhodnotit služby péče o předškolní děti v České republice z pohledu demografa. První část se zabývá teorií vztahující se k dané problematice. Dále je představen vývoj předškolního vzdělávání v ČR. Důraz je kladen na období po roce 1990. V další části je analyzována participace na předškolním vzdělávání v okresech České republiky, součástí je i mezinárodní srovnání s vybranými státy Evropské unie. V rámci práce bylo provedeno dotazníkové šetření, jehož výsledky se staly významným zdrojem pomáhajícím postihnout a na konkrétních příkladech ilustrovat současnou situaci v Praze a okolí. V poslední části práce je nastíněn možný budoucí početní vývoj dětí a s tím související zájem o předškolní zařízení. V souvislosti s problematikou návratnosti žen po mateřské a rodičovské dovolené na trh práce je odhadován počet dětí v rozlišení podle dosaženého vzdělání žen.
Implementace metody Learning Stories v prostředí české mateřské školy
Nekolná, Michaela ; Ristić, Petra (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice metody Learning Stories a její implementaci do prostředí české mateřské školy. Práce si klade za cíl prozkoumat, dokumentovat a analyzovat, jakým způsobem je metoda Learning Stories (LS) aplikovaná v rámci procesu formativního hodnocení do prostředí české mateřské školy. V teoretické části je definováno hodnocení v předškolním vzdělávání, jeho obsah a charakteristika. Jsou představeny některé nástroje hodnocení využívané v prostředí české mateřské školy. Teoretická část se dále zaměřuje na vymezení pojmu formativního hodnocení v odborné české a zahraniční literatuře a analýzou Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání ve vztahu k formativnímu hodnocení. Popisuje teoretický základ metody Learning Stories a její využití v předškolním vzdělávání v zahraničí. Empirická část představuje cíle výzkumu a jeho metodologii a předkládá výsledky výzkumného šetření. To bylo realizováno metodou obsahové analýzy dopisů a polostrukturovaných rozhovorů s učitelkami využívajících metodu LS. Polostrukturované rozhovory se zaměřují na to, jakým způsobem učitelky mateřských škol zapojují metodu LS do svých tříd. Obsahová analýza dopisů zjišťuje, zda dopisy o učení dětí naplňují kritéria formativního hodnocení. Výsledky šetření ukázaly, že díky svému přístupu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.